Wie zijn wij?

Geschiedenis:

Scouting Vries is opgericht op 27 mei 1983 door Hendrik Jan Kuipers, Geert Brands en Hermanus Roelof Snijders. Zij ondertekenden de stichtingsakte. De groep startte met vier speltakken: welpen, kabouters, padvindsters en verkenners. Zij vonden onderdak in een verrijdbare schaftkeet op het terrein van het zwembad en kort daarna in de leegstaande melkfabriek (nu Agrifirm) aan de Tynaarlosestraat in Vries.

In de loop van 1984 werd het huidige terrein, naast de ijsbaan van Vries, door de gemeente ter beschikking gesteld. Het eerste onderkomen was een bruine keet. In 1988 werd voor de welpen een tweede keet geplaatst. Deze oranje keet is inmiddels gesloopt.

Vanaf dat moment draaide de groep ook gemengd en bestond uit welpen en scouts. In 1990 werd de RSA (her-)opgericht. Na een intensief survivalprogramma in de Ardennen in 1991 won de RSA het jaar daarop het Noordelijk Pinksterkamp. Zij werden eerste in de catagorie Algemeen en als “Zware Jongens” wonnen ze ook in de categorie Thema. Scouting Vries opende in 1993 daarom het Noordelijk Pinksterkamp.

In 1992 werd een Bevergroep gestart en was Scouting Vries een ‘complete’ groep. De Bevers vonden onderdak bij de peuterspeelzaal. Het was duidelijk dat Scouting Vries ruimtegebrek had.

Groepsdas:

De groepsdas is helder rood met een witte rand. In de punt van de das een gestileerde bloem van de Zweedse kornoelje. De kleuren van de das en de afbeelding van de bloem zijn afkomstig uit de vlag van de voormalige gemeente Vries.

Zeg eens hallo!

Ben je enthousiast geworden en wil je graag contact met ons opnemen? Dat kan! Vul het contactformulier hieronder in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Vul de captcha in.
Nog niet alle velden zijn ingevuld. Vul een geldig E-mailadres in.